
| Vegan Health News | August 18 2008 |
Studies Verify Link between Diet and Type 2 Diabetes
|
Three long-term studies published in Archives of Internal Medicine show how food choices lead to type 2 diabetes.
Researchers at Boston University followed 43,960 African American women over 10 years, and found that type 2 diabetes developed more often among those who consumed more sweetened beverages. Researchers at Addenbrook's Hospital in Cambridge, England, found that higher plasma vitamin C levels and greater consumption of fruits and vegetables were associated with a lower incidence of type 2 diabetes among 21,831 adults followed over 12 years.
A third article, from Fred Hutchison Cancer Research Center, Seattle, found that among 48,835 Women's Health Initiative participants, women assigned to a low-fat diet trended toward a reduced disease incidence, which authors attributed to weight loss.
Study/Research References:
For information about nutrition and health, please visit PCRM.
Breaking Medical News is a service of the Physicians Committee for Responsible Medicine, 5100 Wisconsin Avenue, N.W., Suite 400, Washington, DC 20016.
Editor's Note: Another good reason to Go Vegan!